FÉNYESLITKE Heti foglalkozás 10

 

2014. április 9-én a Fényeslitkei Kossuth Lajos Általános Iskola projektbe bevont tanulói az A komponens heti foglalkozásán vettek részt, melynek témája a társadalmi egyenlőtlenség.

Az óra anyaga: Hátrányos megkülönböztetés származás szerint – A holokauszt 2. Grüner Miklós visszaemlékezése

A holokauszt-emlékév jegyében, és az április 16-ai holokauszt emléknap közeledte miatt a holokauszttal foglalkoztunk a mai órán is.

Ma Grüner Miklós, holokauszt túlélő történetét ismertük meg. Az óra elején felidéztük mindazt, amit az előző órán a zsidó holokausztról hallottunk. Majd egy dokumentumfilmet néztük meg Egy holokauszt túlélő emlékei címmel: http://www.youtube.com/watch?v=MX-Hb3nFaUU, http://www.youtube.com/watch?v=HtQqIp8e_p4, http://www.youtube.com/watch?v=TXwxTCx2jv8.

A filmből a gyerekek képet kaptak arról, mi is történt a magyar zsidókkal a második világháborúban. Megismerték egy túlélő vallomásán keresztül azt a sok szenvedést, megaláztatást, gyötrelmet és fájdalmat, amit el kellet viselniük az üldöztetés folyamán.

A film megtekintése után lehetőségünk volt beszélgetni a látottakról. A megdöbbenés csendje után egy-egy mondatban próbálták megfogalmazni az érzéseiket a filmben látottakról; nagyon nehezen jöttek a szavak, láthatóan mindannyiukat megrázta az, amit láttak…

A foglalkozást a gyerekek véleményalkotásával zártuk, amelyből itt olvasható néhány:

„Borzalmas volt hallgatni és látni…” /Aros Dóra/

„Elmondhatatlan…” /Bacskóczki Ildikó/

„Megdöbbentő!” /Gyüre Gábor/

„Hogy történhetett meg ez?”/Ösz Gergö/

„Szörnyű…” /Lakatos Anikó/

„Embertelen. Nem méltó az emberhez, ami történt!” /Fazekas Eszter/

Tanári vélemény: „A film utáni csend mondott a legtöbbet… Nem szólaltak meg, majd csak szavakat mondtak, mert valóban olyan nagy hatásúak voltak a fényképek, a hallott történetek, hogy nem volt szó, csak csend…”

 

Leave a Reply

Az email címet nem tesszük közzé.

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>