FÉNYESLITKE Heti foglalkozás 16

2014. május 28-án a Fényeslitkei Kossuth Lajos Általános Iskola projektbe bevont tanulói az A komponens heti foglalkozásán vettek részt, melynek témája a partneriskolával és térségével kapcsolatos ismeretek átadása.

Az óra anyaga: Ismerkedés Nyíribronnyal – „Fedezzük fel Nyíribrony kincseit!” –/Információgyűjtés az internetről csoportmunkában/

A mai foglalkozáson 5-6 fős csoportokban dolgoztak a gyerekek. Az volt a feladatuk, hogy az informatika teremben az internet segítségével minél több és minél fontosabb információkat gyűjtsenek partner iskolánk településéről.

A csoportmunka során egymást segítve gyűjtöttek adatokat. Miután a 15 perces időkeret lejárt, visszamentünk a tantermünkbe, ahol a csapatokból 1-1 ember ismertette, mit tartottak fontosnak Nyíribrony történetéből, milyen nevezetességei vannak a falunak.

A csoportok hasonlóan gondolkodtak, hiszen valamennyien megemlítették, honnan származik a falu neve, hol fekszik, milyen látnivalókat érdemes megtekinteni. A gyerekek nagyon figyeltek egymásra, mert a jövő foglalkozáson vetélkedő keretében fogjuk eldönteni, ki a legügyesebb Nyíribrony felfedezésében. 

 

A foglalkozást a gyerekek véleményalkotásával zártuk, amelyből itt olvasható néhány:

„Nagyon szeretem, ha csoportban dolgozunk! Mindent sokkal könnyebben oldunk meg. Segítjük egymást, ez is jó.”/Révész Patrik/

„Nagyon szeretem, amikor nekünk kell megkeresni valamit az interneten, és ezekből összeállítani egy bemutatót.” /Csonka Ádám/

„Nagyon igyekeztünk jól megcsinálni a feladatot. Szerintem sok dolgot gyűjtöttünk!” /Soltész Anna/

Tanári vélemény: „Nagyon szeretnek csoportban dolgozni a gyerekek. Az önálló feladatokat is szeretik. Azt láttam, örömmel keresték az információkat, és igyekeztek pontosan bemutatni a testvériskolát.”

Leave a Reply

Az email címet nem tesszük közzé.

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>