FÉNYESLITKE Heti foglalkozás 20

 

Az óra anyaga: „Másnak élsz!”

/Az önkéntesség európai évének dala/ — csoportmunka a dalszöveg alapján.   

Csoportalakítással kezdtük a foglalkozást, majd minden csoport olyan csapatnevet választott, amely az önkéntességgel kapcsolatos.

Ezt követően  meghallgattuk a Másnak élsz! című dalt:  http://www.youtube.com/watch?v=tJYsgaDpdJg

A gyerekek papíron  követték a szöveget. Majd csoportokban más és más feladatot kaptak:

1   .Milyen a világ, amiben élünk? /Keress idézetet, és magyarázd a dalszöveg alapján!/

  1. Mit tegyünk, hogy mássá legyen a világ? /Keress idézetet, és magyarázd a dalszöveg alapján!/
  2. A cím értelmezése; mit jelent másnak élni?
  3. Te mit tennél, hogy más legyen a világ? /Ötletek/

A gyerekek 5-6 fős csoportokban dolgoztak.  A kapott papírra írták a kérdésekre adott, közösen megbeszélt véleményüket; majd a kérdésekre adott válaszaikat csoportonként elmondták, ami  felkerült a táblára. Az óra végén közösen összegeztük a véleményünket a dalról; valamint arról beszélgettünk mennyire tükrözi a dal szövege az önkéntesség fő jellemzőit.

A foglalkozást a gyerekek véleményalkotásával zártuk, amelyből itt olvasható néhány:

„Nekem tetszett ez a dal. Nem hallottam még soha!” /Erdei Veronika/

„Én nem értettem elsőnek ezt a dalt, de amikor megkerestük a kérdésekre a választ, megértettem.” /Gyüre Patrik/

„Én nagyon szeretek csoportban dolgozni, ilyenkor csak úgy szárnyalunk, mert többen vagyunk, és a gondolatok csak úgy jönnek. Nagyon élveztem a foglalkozást! Nagyon tetszett a dal is! /Grunda Judit/

„Ez a dal megmutatja, hogyan is kellene segíteni másoknak, és hogy akkor a világ is szebb lehetne.”/Ősz Gergő/

A tanári vélemény:  „Örülök, hogy közel került a gyerekek szívéhez a dal! Valamint annak is , hogy közösen tudtuk értelmezni a szövegét az önkéntesség fényében.”

 

 

Leave a Reply

Az email címet nem tesszük közzé.

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>