NYÍRIBRONY Heti foglalkozás 2
A második foglalkozáson újabb társadalmi kérdéseket boncolgattuk.
Felvetődött, hogy kit nevezünk hátrányos helyzetűnek és miért? Valamint az is, mit jelent a hátrányos megkülönböztetés? És az miben nyilvánul meg?
Tapasztalnak-e hasonlókat a környezetükben?
Nagyon jó példákat tudtak említeni ezzel kapcsolatban a tanulók. (romék, sok gyermekes családok, idősek) Beszélgettünk az óra második részében a faji és nemi előítéletekről is. Az ügyesebb tanulók nagyon jól megfogalmazták, hogy közöttük is van olyan, aki bántja a lányokat, vagy a kisebb gyerekeket!
Felmerült a kérdés, hogy akkor ő most előítélettel van ezen tanulók irányába? Kisebb vita alakult ki, többen kifejtették álláspontjukat, sőt felkértük a célszemélyeket mondják el ők, hogyan látják ezt a dolgot. Rendkívül tartalmas és tanulságos foglalkozás volt mindenki számára.
Nagyon jól éreztem magam az órán, jó volt, hogy elmondhattam a véleményemet.
Nekem az erkölcsi ítéletalkotás című részben a történet befejezése tetszett a legjobban.
Már én is jártam hasonló képen, csak nekem nem így fejeződött be.
Jól éreztem magam. Jó volt együtt játszani!