FÉNYESLITKE Heti foglalkozás 3

2014. február 19-én a  Fényeslitkei Kossuth Lajos Általános Iskola projektbe bevont tanulói az A komponens heti foglalkozásán vettek részt, melynek témája a társadalmi egyenlőtlenség.

Az óra anyaga: A fogyatékosság

Mottó: „Ugyanúgy élnek, ugyanúgy éreznek. Az igazi fogyatékosság az, ha nem ezt vesszük észre.”

A mai foglalkozáson arról beszélgettünk, hogy mit jelent a fogyatékos kifejezés; megpróbáltuk összegyűjteni a fogyatékosság típusait; majd kisfilmek segítségével

/ Együtt a fogyatékossággal élők elfogadásáért kampány reklámfilmjei:

http://www.youtube.com/watch?v=k55v4eYGDaw

http://www.youtube.com/watch?v=sPCiTDAvnv8

http://www.youtube.com/watch?v=D5EytgehpBE

http://www.youtube.com/watch?v=btncEhMN0L0

http://www.youtube.com/watch?v=wOAVcbt-t8Y/

beszélgettünk a különböző fogyatékkal élők életéről.

Végül olyan embereket mutattam be a gyerekeknek, akik fogyatékkal élnek, mégis nagy  tettekre voltak képesek, esetleg híresek, bajnokok, tehetségesek Pl. Andrea Bocelli /operaénekes, Érdi Tamás /zongoraművész, a” Nem adom fel” zenekar, Sors Tamás/ úszó, Beethoven / zeneszerző, Picasso / festőművész…

 

5 Responses to “FÉNYESLITKE Heti foglalkozás 3

  • A fogyatékosokat én eddig lebecsültem, sajnáltam. A filmek hatására már másként tekintek rájuk.

  • Megtanultam, hogy fogyatékos ember ugyanolyan, mint mi. Ne nézzük le őket!

  • Mi is kerülhetünk ilyen helyzetbe. Úgy viselkedjünk velük szembe, ahogy mi is szeretnénk, hogy velünk is viselkedjenek, vagyis ne akarjunk rosszat senkinek.

  • Nagyon meglepődtem, hogy milyen nagy dolgokra képesek kitartással, akarattal, és hogy mennyi ismert ember van közöttük, és mennyire tehetségesek. Nem szabad senkit megítélni azért, mert fogyatékkal élő, ők is alkothatnak nagyot!

  • Ők ugyan olyan emberek mint mi.Nem?

Hozzászólás a(z) Nagy Fanni bejegyzéshez Kilépés a válaszból

Az email címet nem tesszük közzé.

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>